La Enseñanza de las Lenguas Extranjeras: de la comprensión a la certificación

  • Estela Maldonado Pérez Universidad Autónoma Metropolitana, unidad Iztapalapa
  • María Teresa Flores Revilla Universidad Autónoma Metropolitana, unidad Iztapalapa

Abstract

The teaching of foreign languages, as all educational processes, is inserted within a society, an institution and it seeks, in the same manner as in other discipline areas, to respond to the necessities of the community in which it works. In this essay, we present a brief description about the teaching of this discipline at the Universidad Autónoma Metropolitana, campus Iztapalapa, in order to show how, across 45 years in a university framework, the teaching of foreign languages has been modified.

Downloads

Download data is not yet available.

Author Biographies

Estela Maldonado Pérez, Universidad Autónoma Metropolitana, unidad Iztapalapa
Es doctora en Sociología de la educación por la UAM-A. Es profesora e investigadora de Francés de tiempo completo en la Universidad Autónoma Metropolitana, Unidad Iztapalapa. Investigaciones: Desarrollo del Autoaprendizaje en Lengua Extranjera y La internacionalización de los conocimientos.
María Teresa Flores Revilla, Universidad Autónoma Metropolitana, unidad Iztapalapa
Profesor-investigador de tiempo completo en la Universidad Autónoma Metropolitana, Unidad Iztapalapa desde 1976. Licenciatura en Lengua y Literatura Modernas (Inglesas) Facultad de Filosofía y Letras, UNAM. 100% de créditos de la Maestría en Enseñanza de Lenguas Extranjeras, Centro de Lenguas Extranjeras CELE-UNAM. Co-autora del programa de estudios “Lengua Inglesa y Culturas Anglófonas, un enfoque intercultural al curriculo universitario" (2009). Líneas de investigación: enseñanza-aprendizaje de inglés como lengua extranjera.
Published
2022-06-29
How to Cite
Maldonado Pérez, E., & Flores Revilla, M. T. (2022). La Enseñanza de las Lenguas Extranjeras: de la comprensión a la certificación. Signos Lingüísticos, 17(34). Retrieved from https://signoslinguisticos.izt.uam.mx/index.php/SL/article/view/340